יום שני, 13 ביוני 2016

ARAVA model 3

מודל ערב"ה ARAVA למנהיגות נשית בגובה העיניים

מנהיגה על-פי מודל ערב"ה מתמחה בעבודת צוות: היא משפיעה על הסובבים אותה דרך שיתוף ומתן וקבלת משוב. היא כריזמטית, ואסרטיביות. מצליחה לסחוף את מונהגיה אחריה בעתות שלום ומשבר בגובה העיניים. 
למנהיגות נשית ישנם ארבעה מאפיינים "טבעיים" על-פי מודל ערב״ה, המהווים יתרון על פני מנהיגות גברית, ומסייעים לה להפוך את החזון להרגל Habitual Vision:    
1.    ענווה אמיצה
2.    ראייה רחבה אמפטית
3.    בגובה העיניים
4.    הומנית

פירוט:
בגובה העיניים
שוויונית, "מנח אמצעי" על-פי מודל "מנחים ביחסים" PIR model. היא בעלת סגנון תקשורת של דיאלוג. מנהיגה דרך עבודת צוות בגובה העיניים. תפישה זו של "מנח אמצעי" הופכת אותה למומחית בפתרון קונפליקטים וסוגיות פוליטיות בצורה שוויונית. מנהיגה מ"מנח אמצעי"- ממקמת את עצמה בגובה העיניים, באותו גובה יחסית לצד השני. שמה את הצלחת הפעולה במרכז ולכן רואה את שני הצדדים שותפים לפעולה מאותו מיקום יחסי. היא נטולת אגו ונמנעת ממשחקי כבוד. היא קוראת בצורה מדויקת את המערכת הפוליטית, אך במקום להיכנס למקום של מאבקי כוחות היא מזהה הזדמנויות לשיתוף פעולה בגובה העיניים. היא לוקחת אחריות על הסובבים אותה ומנסה לייצר קהילה לומדת סביבה.

ניר גולן, מומחה לחינוך ומנהיגות, החוקר את הנושא כעשור, מציע את מודל ערב״ה המדייק בארבע תכונות את ייחודה של המנהיגות הנשית. תכונות אלו הן ״טבעיות״ יותר אצל נשים ולכן באות לידי ביטוי בעוצמות גבוהות יותר בסגנון המנהיגות הנשי.

מנהיגה על-פי מודל ערב״ה היא בעלת ענווה אמיצה, ראייה רחבה אמפטית בגובה העיניים והומניות. היא בעלת יכולות תקשורת בינאישית גבוהות מאד: היא בעלת יכולת הקשבה והכלה, מומחית בהעברת מסרים ובעלת רישות חברתי עצום. מידותיה מכוננות אינטראקציה הרמונית בינה לבין המציאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה